↑  ←  Описание функции


_GUICtrlListView_GetCallbackMask

Retrieves the callback mask for the control

#include <GuiListView.au3>
_GUICtrlListView_GetCallbackMask($hWnd)

Параметры

$hWnd Дескриптор элемента

Возвращаемое значение

Returns an Value of the callback mask. The bits of the mask indicate the item states or images for which
        the application stores the current state data. This value can be any combination of the following: 1 - The item is marked for a cut-and-paste operation
        2 - The item is highlighted as a drag-and-drop target
        4 - The item has the focus
        8 - The item is selected
        16 - The application stores the image list index of the current overlay image
        32 - The application stores the image list index of the current state image

Примечания

The callback mask is a set of bit flags that specify the item states for which the application, rather than
the control, stores the current data.

The callback mask applies to all of the control's items, unlike the callback item designation, which applies
to a specific item. The callback mask is zero by default, meaning that the control stores all item state
information.

См. также

_GUICtrlListView_SetCallBackMask

Пример

#include <GUIConstantsEx.au3>
#include <GuiListView.au3>
#include <GuiImageList.au3>

$Debug_LV = False ; Проверяет ClassName передаваемый в ListView функции. Установите True и используйте дескриптор от другого элемента, чтобы увидеть как это работает

Example_UDF_Created()

Func Example_UDF_Created()
    Local $GUI, $hImage, $hListView

    $GUI = GUICreate("(UDF) ListView Получить CallBack Mask", 400, 300)

    $hListView = _GUICtrlListView_Create($GUI, "", 2, 2, 394, 268)
    GUISetState()

    _GUICtrlListView_SetCallBackMask($hListView, 32)
    MsgBox(4160, "Информация", "CallBackMask: " & _GUICtrlListView_GetCallbackMask($hListView))

    ; Загружает изображения
    $hImage = _GUIImageList_Create()
    _GUIImageList_Add($hImage, _GUICtrlListView_CreateSolidBitMap($hListView, 0xFF0000, 16, 16))
    _GUIImageList_Add($hImage, _GUICtrlListView_CreateSolidBitMap($hListView, 0x00FF00, 16, 16))
    _GUIImageList_Add($hImage, _GUICtrlListView_CreateSolidBitMap($hListView, 0x0000FF, 16, 16))
    _GUIImageList_Add($hImage, _GUICtrlListView_CreateSolidBitMap($hListView, 0xC0C0C0, 16, 16))
    _GUIImageList_Add($hImage, _GUICtrlListView_CreateSolidBitMap($hListView, 0xFF00FF, 16, 16))
    _GUIImageList_Add($hImage, _GUICtrlListView_CreateSolidBitMap($hListView, 0xFFFF00, 16, 16))
    _GUICtrlListView_SetImageList($hListView, $hImage, 1)
    _GUICtrlListView_SetImageList($hListView, $hImage, 2)

    ; Добавляет колонки
    _GUICtrlListView_AddColumn($hListView, "Колонка 1", 100)
    _GUICtrlListView_AddColumn($hListView, "Колонка 2", 100)
    _GUICtrlListView_AddColumn($hListView, "Колонка 3", 100)

    ; Добавляет пункты with callback for item text
    _GUICtrlListView_AddItem($hListView, -1, 0)
    _GUICtrlListView_AddItem($hListView, -1, 1)
    _GUICtrlListView_AddItem($hListView, -1, 2)

    ; Цикл выполняется, пока окно не будет закрыто
    Do
    Until GUIGetMsg() = $GUI_EVENT_CLOSE
    GUIDelete()
EndFunc   ;==>Example_UDF_Created